Sunday 30 October 2011

MENYESAL!!!!

Kami bergaduh lagi. Salahkah aku bertanya tentang duit kepunyaanku kepadanya? Terus dia naik marah. Elok mahu menghantarku ke Ofis terus dibatalkan angakara pertanyaan yang telah ku lemparkan padanya. Apa lagi la masalah kali ini. Aku fikir, dia telah berubah perangainya tapi semua harapan @ sangkaanku meleset! Duit gaji aku RM1k yang telah aku transferkan ke akaunnya sia-sia sahaja. Aku telah menjangkakan perkara ini akan berlaku. Aku yang bodoh dan buta kerana masih tidak masak dengan perangainya ituy. Sebenarnya duit sebanyak itu adalah untuk membayar segala hutang-piutang di bank. Semua itu adalah hutang dirinya. Aku yang cover setiap bulan. Kenapa la dia masih tidak bersyukur dengan ape yang telah aku lakukan?

Ibu telah mendengar pergaduhan antara kami pagi tadi. Dia sewenang-wenangnya menengking aku. Aku masih sabar dengan sikapnya. Aku sedih, kenapa la diriku diperlakukan seperti itu? Sungguh kasihan kepada anak aku kerana mempunyai seorang Ayah yang tidak bertanggungjawab. Dengan apa yang dia buat pada diriku pada hari ini, membuatkan aku hilang sabar. Dia main lepas tangan sahaja dengan apa yang berlaku.

Ya Allah ya tuhanku, adakah ini balasan yang patut aku terima di atas perbuatan ku yang lepas? Jika ya, aku redha' ya Allah, tapi Kau tolonglah berikan aku petunjuk dan hidayah, patutkah aku meminta CERAI darinya? atau masihkah Engkau ingin melihat aku bersama dengannya? Aku buntu Ya Allah...

Kenapa aku depertemukan dengan dirinya? Aku sungguh menyesal!!!

No comments:

Post a Comment